22.03.2024 (piatok) - 15:00 - 16:00 hod
Ak máte chuť aspoň ma jednu z otázok získať odpoveď, praktický návod, či inšpiráciu, zúčastnite sa webinára alebo viacerých webinárov podľa ich zamerania.
Webináre sú určené pre pedagógov ZŠ, SŠ a VŠ, členov školských podporných tímov a pedagogických a odborných zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení.
Webináre budú zamerané ma využitie inovatívnych storytellingových nástrojov na podporu jazykových kompetencií v materinskom jazyku a cudzom jazyku, podporu občianskych a sociálnych kompetencií žiakov.
Vďaka podpore partnerov projektu sa webinára môžete zúčastniť bezplatne. Navyše, účasťou na webinároch máte zároveň možnosť získať samotné inovatívne nástroje alebo prístup k nim, opäť bezplatne. Prístup k nástrojom získate podľa toho, ktorého webinára sa zúčastníte:
Storytelling (učenie sa cez skutočné príbehy) je jedným z mála nástrojov, ktorý dokáže vzdelávať a zaujať všetky učiace sa typy – vizuálne, auditívne, kinestetické. Súčasne je vhodný aj pre rôzne vekové a vzdelávacie skupiny. Storytelling vo vzdelávaní je vo viacerých krajinách už bežnou súčasťou formálneho vzdelávania, keďže ide o najinteraktívnejšiu formu procesu učenia sa.
EDUMA prináša ľahko dostupnú formu práce s príbehmi, pripravenú pre okamžité využitie – písané príbehy, zaradené do tematických e-bookov. Dostávate tak k dispozícii vyše 20 e-bookov, celkovo takmer 300 príbehov, ktoré môžete bezplatne použiť vo formálnom aj neformálnom vzdelávaní mládeže, pre prípravu pracovníkov v pomáhajúcich profesiách i zamestnancov vo spoločensky zodpovedných firmách. Témy, ktoré pomocou príbehov môžete otvárať, zahŕňajú život bez domova, adopcie, život s hendikepom alebo nevyliečiteľnou chorobou, rómska národnosť, utečenci, špeciálne vzdelávacie potreby a mnoho ďalších.
Zoznámte sa napríklad s Robertom, ktorý vyrastal v chudobných podmienkach v rómskej osade, ale podarilo sa mu splniť si svoj sen – stať sa novinárom. S Hind, ktorá utiekla pred vojnou zo Sýrie a našla nový domov v Rakúsku. Alebo s Anežkou, ktorá aj s dyslexiou dokázala vyštudovať právo.
Každý z týchto príbehov a práca s ním sa prenáša do nášho myslenia, postojov a pripravuje nás na rolu možného spolužiaka, partnera, rodiča, zamestnanca, či zamestnávateľa človeka s telesným, zmyslovým hendikepom, inou národnosťou alebo vierovyznaním. Pedagóg tak žiakov nielen vzdeláva, ale aj vychováva a vedie ich k vnímaniu svojho okolia, pochopeniu fungovania spoločnosti a postavenia človeka v nej. Podporuje v nich motiváciu porozumieť prekážkam ľudí na okraji spoločnosti a vzbudzuje v nich chuť zaujímať sa o zraniteľných ľudí vo svojom okolí a škole.
Silvia Oleníková, lektorka a projektová manažérka EDUMY, niekdajšia učiteľka a riaditeľka školy a tiež výskumníčka v oblasti vzdelávania.
Hostkami búdú Natália Mikolajová a Marcela Baffaluy, obe pedagogičky Gymnázia Sv. Moniky v Prešove, ktoré sa podelia so svojimi skúsenosťou práce s audio príbehmi a e-bookmi počas hodín cudzieho jazyka
Rozhovor s ambasádorkou: Pedagogička Mikolajová: ,,Projekt Zvuk, obraz a slovo rozvinul našim žiakom komunikačné zručnosti, kritické myslenie ale aj citlivosť a pochopenie voči iným.“
Tvorba emočných kariet: Zvuk, slovo a obraz príbehu: Moderný spôsob rozvíjania jazykov a hodnôt
Tvorba emočných kariet: Za každým obrazom sa skrýva silný príbeh
O storytellingu z praxe: Inšpiratívne skúsenosti z využitia storytellingu v školskom prostredí
Ďakujeme za podporu našich partnerov, bez ktorých by naše aktivity nebolo možné realizovať.
Projekt Podpora diverzity a tolerancie alebo Za každým obrazom sa skrýva príbeh podporili Nadácia Volkswagen Slovakia a Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis. Projekt Zvuk, slovo a obraz príbehu: Moderný spôsob rozvíjania jazykov a hodnôt, ktorý podporilo Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR. Projekt Storytelling pre Európu je realizovaný vďaka podpore Európskej Únie a programu Erasmus+.