Metodika je zameraná na podporu využívania písanej a auditívnej formy príbehov ako inovatívneho spôsobu vyučovania jazykov a zároveň rozvíjania osobnosti, empatie a sociálneho vedomia. Našim cieľom je ponúknuť učiteľom nástroje na vzrušujúce učenie, ktoré spočíva v kombinácii zvuku, príbehu a emócií. Všetko čo v nej nájdete vychádza z praktických skúseností autoriek metodiky a EDUMY, n.o. ako aj množstva už spracovaných a aplikovaných materiálov a podkladov neziskovej organizácie.
Prinášame praktické aktivity a rady pre efektívne vyučovanie storytellingovými nástrojmi, rôzne spôsoby ako príbeh v audionahrávke a e-booku využiť na podporu výučby materinského a cudzieho jazyka a na formovanie postojov a vnímavosti žiakov, vrátane žiakov s vývinovými poruchami učenia v narušenej komunikačnej schopnosti ako je dyslexia, dysgrafia, dysortografiia apod. Ku praktickej časti sme priradili samostatnú kapitolu, ktorá prináša konkrétne postupy ako pripraviť a realizovať vyučovaciu jednotku s využitím audio príbehu a písanej formy príbehu vo vyučovaní jazykov a predmetov so zameraním na osobnostný rozvoj žiakov aj s popisom štruktúry vyučovacej jednotky.
Náväzne na túto časť uvádzame konkrétnu ukážku práce s príbehom “Mirka, príbeh šikanovaného dieťaťa”, kde ukazujeme ako integrovať audionahrávky a e-booky do vyučovania. Ukážeme, ako vytvoriť prostredie, kde sa žiaci budú vyvíjať v jazykových kompetenciách, a zároveň sa bude podnecovať ich kritické myslenie, rozvoj emocionálnej a sociálnej inteligencie, najmä v súvislosti s témou „Šikanovanie“.
Veríme, že aj vďaka tejto metodike sa zvukové, audiovizuálne techniky stanú hodnotným nástrojom pre učiteľov v rôznych oblastiach a typoch vyučovacích hodín. Nech slúži ako inšpirácia pre tých, ktorí sa zaujímajú o kvalitné vedenie hodín s láskou, záujmom a spoločenskou zodpovednosťou