Nové storytellingové nástroje – e-book a audio príbehy v 4 jazykoch a EDUMA karty

Nové inovatívne nástroje slúžia na scitlivovanie žiakov, podporu ich vnímavosti a toleranciu vo výchove a vzdelávaní, a tiež na rozvoj jazykových a emočných zručností mladých ľudí. Storytellingové nástroje sú určené predovšetkým pre pedagógov ZŠ, SŠ a VŠ, členov školských podporných tímov a pedagogických a odborných zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení, ale aj pre rodičov, pracovníkov HR oddelení vo firmách i mladých ľudí, ktorí sa venujú peer-to-peer učeniu.  Storytelling (učenie sa cez skutočné príbehy) je jedným z mála nástrojov, ktorý dokáže vzdelávať a zaujať všetky učiace sa typy – vizuálne, auditívne, kinestetické. Súčasne je vhodný aj pre rôzne vekové a vzdelávacie skupiny.  E-book Počúvaj, premýšľaj, zmeň! v…
READ ARTICLE

EDUMA karty: inovatívny nástroj na komunikáciu pocitov a emócií

Za každou EDUMA kartou sa skrýva silný životný príbeh detí z Diagnostického centra v Ružomberku, ktoré to v živote nemali jednoduché. Ich tvorba vniesla do kolektívu vzájomné pochopenie a toleranciu. Ako sa budú dať emočné karty využiť na školách či v odborných zariadeniach a prečo je dôležité hovoriť o svojich pocitoch a emóciach? Dozviete sa v rozhovore s Petrou Bockovou, pracovníčkou Diagnostického centra v Ružomberku. Prečo ste sa spolu s deťmi z vášho Diagnostického centra rozhodli zapojiť do tvorby EDUMA kariet? Aká bola pridaná hodnota projektu, ktorú ste vnímali? Projekt nás v našom zariadení veľmi nadchol práve preto, lebo bol zacielený na prácu s emóciami detí a s ich životným príbehom. Navyše, to spracovanie mi…
READ ARTICLE

Chcete sa naučiť využívať inovatívne storytellingové nástroje? Prihláste sa na webinár

Ako využiť inovatívne nástroje na scitlivovanie žiakov, podporu ich vnímavosti a toleranciu vo výchove a vzdelávaní? Ako využiť prácu s obrazom na spoznanie prežívania žiakov a detí v špeciálnych výchovných zariadeniach? Ako cez prácu s príbehmi podporiť jazykové zručnosti nízkomotivovaných žiakov a žiakov s vývinovými poruchami učenia? Ak máte chuť aspoň ma jednu z otázok získať odpoveď, praktický návod, či inšpiráciu, zúčastnite sa webinára alebo viacerých webinárov podľa ich zamerania. Webináre sú určené pre pedagógov ZŠ, SŠ a VŠ, členov školských podporných tímov a pedagogických a odborných zamestnancov špeciálnych výchovných zariadení.  Webináre budú zamerané ma využitie inovatívnych storytellingových nástrojov na podporu jazykových kompetencií v materinskom jazyku a cudzom jazyku, podporu občianskych a sociálnych kompetencií…
READ ARTICLE

Pedagogička Mikolajová: ,,Projekt Zvuk, obraz a slovo rozvinul našim žiakom komunikačné zručnosti, kritické myslenie ale aj citlivosť a pochopenie voči iným.“

Gymnázium sv. Moniky v Prešove sa prostredníctvom hodín cudzieho jazyka zapojilo do projektu, ktorý má nielen edukatívny charakter, ale aj veľkú pridanú hodnotu. Prečítajte si rozhovor s Natáliou Mikolajovou, učiteľkou anglického jazyka o aktivitách, ktorým sa v rámci projektu venovali. Prečo ste sa rozhodli spolu s vašimi žiakmi zapojiť do projektu Zvuk, obraz a slovo? Aký potenciál a prínos pre vašich žiakov ste v projekte videli?  Minulý školský rok bolo naše gymnázium oslovené organizáciou Eduma, či sa chceme spolu so žiakmi zapojiť do prekladu príbehov zo slovenského do anglického a španielskeho jazyka (pozn. red. aktivita projektu Storytelling pre Európu). S kolegyňou, ktorá učí španielsky jazyk, sme sa rozhodli využiť to, že…
READ ARTICLE