Tatiana Švrčková: Pri inklúzii a „búraní predsudkov“ je naším cieľom pozerať sa na veci systémovo

Tatiana pracuje v spoločnosti Slovak Telekom ako senior CSR manažérka a už niekoľko rokov sa venuje podpore projektov spoločenskej zodpovednosti. Jedným z nich je aj systematická a dlhodobá podpora komunity nepočujúcich na Slovensku. Pred rokom prišla spoločnosť s myšlienkou, že sa začne venovať vzdelávaniu svojich zamestnancov v oblasti búrania stereotypov a predsudkov v zákazníckej obsluhe, za čo získala aj historicky prvé ocenenie Vnímavá firma. V inkluzívnom vzdelávaní Slovak Telekom pokračuje aj tento rok. Kzamestnancom v Žiline sa pridali aj Telekomáci v Košiciach. O tom, prečo sa firma touto cestou vybrala a akým spôsobom rozvíja svoju spoločenskú zodpovednosť, sme sa rozprávali…
READ ARTICLE

Jana Dinušová: Každé dieťa ma niečo naučilo

Jana väčšinu svojho času venuje deťom. Má doma svoje dve biologické a okrem nich vždy jedno alebo dve zverené do starostlivosti. Je profesionálna matka, ktorá sa však stíha veľa. Štvrtý rok externe študuje na Komenského univerzite v Bratislave špeciálnu pedagogiku a v rámci nášho inkluzívneho vzdelávania na 4-vé akadémii rozvoja kritického myslenia sa rozhodla viesť rozhovory so svojimi biologickými deťmi o deťoch, ktoré do ich rodiny prichádzajú. Prečítajte si rozhovor s ňou a jej záverečnú prácu. Ako by ste opísali svoju prácu? Pre mňa je to niečo, čo ma napĺňa. Neberiem to ako prácu. Mám síce obrovskú zodpovednosť za život dieťaťa, ale pri každodenných…
READ ARTICLE

Natália Petrová: Chcela by som, aby sa ľudia nehodnotili podľa jedného pohľadu

Natália pracuje ako programová manažérka v Nadácii Pontis, kde sa denne  stretáva s témou pomoci druhým. Na ľudí s prekážkami a tému inakosti sa rozhodla pozrieť inou optikou aj prostredníctvom vzdelávania na 4-vé akadémii rozvoja kritického myslenia - vychovávať, vzdelávať, viesť k vnímavosti. Výsledkom bol projekt, v ktorom sa cez koučingové otázky zamerala na silné stránky svojej kolegyne. Mali by sme medzi sebou hovoriť viac o inklúzii? Myslím si, že áno. Pokiaľ sa o inklúzii nebude rozprávať, nedozvie sa o nej nikto. O inkluzívnom prístupe by sa malo hovoriť nielen v práci, kde sa s ňou denne stretávam, keďže pracujem v nadácii, ale aj s rodinou, priateľmi a známymi, pretože stále…
READ ARTICLE

Veronika Šušková: Za každým zákazníkom je príbeh

Veronika sa zapojila do inkluzívneho vzdelávania v rámci spoločnosti Slovak Telekom. Spolu s ďalšími kolegami absolvovala vzdelávanie Cez spoločenskú zodpovednosť k rozvoju, ktorej výsledkom bol aj jej e-book s príbehmi nazerajúcimi na zákazníkov na druhej strane telefonickej linky inak. Veronika pracuje v call centre a počas jednotlivých hovorov sa snažila načúvať ľuďom na druhej strane, sledovať ich osobné príbehy a tie zapisovala aj spolu s tipmi a radami pre kolegov, ako sa správať v istých situáciách. Pretože za každým zákazníkom je príbeh.   Čo vám na začiatku hovorilo inkluzívne vzdelávanie? Spočiatku som ani len netušila, čo je inklúzia alebo inkluzívna starostlivosť o zákazníka. Celé to na mňa pôsobilo dosť zložito,…
READ ARTICLE