Aktualizované: Výzva pre koordinátorov školských parlamentov predĺžená o 5 dní a rozšírená o aktuálne témy utečenectva a vojny na Ukrajine

Chcete, aby boli žiaci v školskom parlamente vnímavejší a citlivejší k potrebám všetkých študentov? Zúčastnite sa vzdelávacích webinárov zameriavajúcich sa na kvalitu života mládeže, podporu školských parlamentov a po novom aj na situáciu ukrajinských utečencov a solidárne aktivity na ich podporu.  Táto výzva je určená pre učiteľov stredných škôl, ktorí pôsobia ako koordinátori školských parlamentov (žiackych školských rád - ďalej ŽŠR) na stredných školách. Akým témam sa budeme počas webinárov venovať? ako zapojiť školský parlament do kvalitného participatívneho procesu ako motivovať členov šk. parlamentu, aby boli zodpovedným hlasom spolužiakov ako posilniť vnímavosť členov šk. parlamentu k ľuďom so znevýhodnením ako využiť podnetové nástroje …
READ ARTICLE

Ako reagovať na predsudky, pýtajú sa rodičia rómskych detí v náhradných nerómskych rodinách

Ako sa mám zachovať ja ako rodič? Ako mám na predsudky a negatívne reakcie pripraviť naše dieťa? Ako posilniť sebadôveru dieťaťa? Ako mu pomôcť vyrovnať sa s medializovaným negatívnym obrazom Rómov? To sú hlavné otázky, ktoré si kladú rodičia, akonáhle sa stretnú s odsúdením dieťaťa kvôli farbe pokožky.   Nerómski rodičia nemajú vlastnú skúsenosť s predsudkami, pociťujú nedostatok informácií o rómskej kultúre a histórii, nevedia ako reagovať na negatívne reakcie vo vlastných rodinách, či medzi priateľmi. Niektorí majú sami nezodpovedané otázky, do akej miery je osobnosť dieťaťa formovaná výchovou a akú moc majú gény.  Ich rómske deti sa stretávajú s predsudkami…
READ ARTICLE

Mať sa dobre znamená mať v prvom rade dobré vzťahy

Prieskum medzi stredoškolákmi - Máš sa dobre? Čím to je? Kvalitné vzťahy a priaznivá atmosféra sú vyživujúce, posúvajú nás vpred a pomáhajú nám predchádzať rôznym spoločenským problémom. Stredoškoláci zapojení do prieskumu Máš sa dobre? Čím to je? najčastejšie uvádzajú, že v ich škole panuje počas prestávok dobrá atmosféra - žiaci sa rozprávajú, vtipkujú a podobne (78% opýtaných súhlasí). Dve tretiny žiakov (66,8%) cítia v škole podporu kamarátov a 72,3% žiakov sa cíti prijatých takí, akí sú. Čo však zvyšná štvrtina až tretina žiakov, ako trávia čas v kolektíve oni?  Každý piaty žiak (21,2%) uviedol, že sa v škole cíti osamelo…
READ ARTICLE

Nástroje na prevenciu extrémizmu: Hovoríme o extrémizme z každého uhla

Najviac nenávistných prejavov voči inakosti prejavujú ľudia, ktorí s ňou nemajú vlastnú skúsenosť. Michal, ktorý sa v mladosti ocitol v skupine s extrémistickými názormi, dnes hovorí o svojej minulosti. Podelil sa s nami napríklad o spomienku, ako sám prehodnotil vlastné postoje k homosexuálom. Keď bol okolnosťami v práci nútený požiadať kolegu, geja, o pomoc, začali sa spolu viac rozprávať. Michal postupne zisťoval, že jeho kolega je úplne normálny človek, z mäsa a kostí. Uvedomil si, že dovtedy bol ochotný sa s niekým pohádať, aj pobiť, kvôli niečomu, o čom málo vedel a s čím nemal žiadnu skúsenosť.  Pre učiteľov alebo pracovníkov…
READ ARTICLE